Injektor kiszedés, porlasztócsúcs kiszerelés, porlasztó kiszerelés, injektor kiszedés kifúrás galléria. Néhány kép munkáinkból.
Az alábbi képeken ízelítőt láthat munkáinkból, és azokból az esetekből is , hogyan törték el a porlasztókat és azután hívtak minket, hogy szedjük ki őket.
Renault trafic 2.0 dci porlasztót eltörték és aztán lecsiszolták a hengerfejből kiálló részt 🙂 Tökéletesen precízen így is kiszedjük a porlasztót nem gond. De azért ha lehet máskor ne csinálják így 🙂Alfa Romeo 1.9 Jtd porlasztó is beszorul néha. Általában 4-10 tonna húzóerővel simán kiszedjük. Porlasztókra nem jellemző hogy sérülnének a kiszedés során. Egészben tökéletes állapotban vesszük ki őket.Szokásos renault trafic 2.0 Dci motor. Piezzós porlasztóval szerelték az összes 2010 előtti modelleket. Hátránya: Amikor tönkre megy 1 porlasztó, rövid időn belül tönkre megy mind. Havonta 1-1 db szépen lassan elhalálozik. De volt már olyan, hogy csak 1 db-ot cseréltettek ki velünk, és másnap megint tönkre ment egy. Típushibája hogy zárlatos lesz a porlasztó. Tünetei: Hibakódnak beírja a zárlatot, az autó nem indul vagy véletlenszerűen leáll, gyorsításkor rángat. Jellemzője ennek a típusnak, hogy a porlasztókat 10-18 tonna húzóerővel kell húzni, és darabokban szedhető ki. De nem gond, megoldjuk 🙂 A képen látható, hogy MINDEN ESETBEN ügyelünk a maximális tisztaságra és precíz munkára !!!Nissan nv200 1.5 dci motor. Addig addig rángatták, míg a porlasztó vége beletört a hengerfejbe. Nem a szerelő hibája, hanem csak épp ő volt ilyen “szerencsés”, hogy nála tört el. Kimentünk a helyszínre és kiszedtük a beletört porlasztó véget. Mindezt NEGYED áron mint amilyen ajánlatot kapott másoktól ! 😉Honda Accord 2.2 crdi porlasztók kiszerelve. 5-8 tonna húzóerő körül mi szoktunk győzni, nem pedig a porlasztók 🙂 A fenti képen látható a győzelem, illetve a berozsdásodás mértéke is.Fiat Doblo 1.3 multijet motor. Izzítógyertya beletört. Ennél a típusnál nem szabad levenni a hengerfejet egy ilyen miatt. Esetek 99%-ban kiszedhetőek a beletört izzítógyertyák ennél a motornál. A menet nem sérül és sokkal olcsóbba kerül, mintha a hengerfejet vették volna le 🙂Fiat doblo 1.3 multijet, törött izzítógyertya kiszedve. Hengerfejben a menet maradt a gyári állapotban, sértetlen. Ügyfél nagyon örült, hogy mindössze csak 1 napot kellett nélkülöznie az autóját, és nem 2 hetet és az ára is csak töredékébe került a hengerfej levételéhez képest.Ssangyong rexton hengerfejből porlasztó kiszedve.Ssangyong rexton hengerfejet mikor elhozták, így nézett ki a helyzet 🙂 Nem túl rózsás azt kell mondjam 🙂Fiat Ducato 3.0 jtd eltörték a porlasztókat. Egy híres nagynevű márkaszervízből hívtak, hogy idáig jutottak, tudok e segíteni. Természetesen tudok és megoldottam a problémát 🙂Fiat Ducato 3.0 jtd beletört porlasztócsúcs kiszedve. Hasonló a porlasztó mint a renault trafic 2.0 dci esetében. 2010 után már piezzós porlasztóval szerelték ezeket a motorokat. Kiszedés oka általában, hogy motor hibás lett a jármű ( lánc szakadt, átugrott, hengerfejes lett az autó…stb….stb), de volt már mondjuk példa többször arra is, hogy maga csak a porlasztó ment tönkre, ezért kellett őket kiszerelni.Renault trafic 2.0 dci porlasztócsúcs. 1 évet volt bent az autóban, majd motor hiba miatt újra ki kellett szerelni. Nehezen de egészben még kijött, így törés nélkül megúszta a gazdája. A porlasztót le homokfújtuk ezáltal szinte teljesen vadonat új külsőt kapott vissza 🙂BMW porlasztócsúcs. A képen látható, hogy ez bizony nem Photoshop. Ez a valóság 🙂Mercedes ML porlasztócsúcs. Mindegyik henger kifújt a tűzkarikánál. Típusbetegség a Mercedes motoroknál. Bármilyen brutális mértékű a kifújás, a porlasztót kiszereljük. 🙂
Grand voyager 2.5 crdi beletört izzítógyertya. Hatlapfejnél eltört. Ott szokott leggyakrabban és középen a szál még kilóg belőle. Alábbi képen látható hogy a menet sérülése nélkül kiszedtük a beletört részt 🙂
Grand voyager 2.5 crdi beletört izzítógyertya sikeresen kiszedve.Peugeot 2.0 hdi motor. Hengerfej leszerelés vált szükségessé, de első lépés a porlasztók kiszerelése. Megoldottuk 🙂Renault trafic 2.0 dci porlasztó kiszedés. 2010-től már visszatértek a mágnestekercses változatra. Úgy látszik rájöttek, hogy a piezzós változat nem annyi “örök” darab. Egészbe kijött a porlasztó. Pedig a tapasztalat azt mutatja, hogy a mágnestekercsesek mégjobban beleszoktak rohadni a hengerfejbe. Az okát egyenlőre még nem tudtam kideríteni miért 🙂Egy opel márkaszervízben gyűjtöttük össze a munkák eredményét. Opel vivaro 2.0 cdti injektorok kiszerelése. 12-14 tonna közötti erővel dolgoztunk. A gyári száma renault trafic, opel vivaro 2.0 cdti bosch porlasztónak: 0 445 115 007 ( 0445115007)Ford 1.8 tdci izzítógyertya beletört. Kifúrtuk simán. Gyári menet sértetlen maradt. Égéstérbe piszok és forgács nem került !Fiat Ducato 2.3 Jtd porlasztócsúcs kiszedés. Az egyik legbrutálisabb berohadós típus. Több olyan csapat után szedtünk már ki ilyeneket, akiknek a gyári célszerszámaik szétszakadtak és elsétáltak, hogy nem tudják folytatni a munkát. Megoldottuk 🙂 De olyan is volt aki a szelepfedél síkjában szagatta szét, és ez után sétált el. Ő utánuk is mi befejeztük be a munkát sikeresen 🙂 A gyári legnevesebb szerszámoknál is sokkal erősebb speciális anyagból készült húzószárakkal dolgozunk. Tesztelés képpen laboratóriumban megmértük a nagy nevű szerszámok szakítószilárdságait. 800 – 850 N/mm2 között mozogtak. Mi szerszámaink között a leggyengébb is 1200 N/mm2 szakítószilárdságú, de a legkomolyabb terheléseknek kitett alkatrészeket 1400-1450 N/mm2 szakítószilárdságúra nemesítjük !!!! Tehát közel majdnem dupla akkora erősségű speciális szerszámaink vannak mint a legnagyobb márkájú gyári méregdrága eszközök !!! :-)))) Nem bízzuk a véletlenre 🙂 Sajátot készítünk amit az élet sokszor visszaigazolt, hogy valóban messze felülmúlja a gyáriak terhelhetőségét !!!BMW E60 törött izzítógyertya kiszerelés kifúrás. Hengerfej levétele nélkül, motor a helyén! Természetesen az égéstérbe szennyeződés nem kerül a munkánk folyamán. Ennél a típusnál ha levették volna a hengerfejet akkor a motort is kikellet volna szerelni. Nagyon időigényes és költséges mutatvány lett volna. Mi negyedáron megoldottuk és mindössze 1 napot állt az autó 🙂BMW E60 beletört izzítógyertya. A menetes részt sikeresen kiszedtük. Természetesen a gyári menet maradt benne a hengerfejbe, teljesen sértetlen 🙂Ford 1.6 tdci porlasztócsúcs. Csak a végét törték bele. Levegős kiszedővel próbálták. 1.5 napig rángatta a gép, majd kiszakadt a menet a porlasztócsúcs lefogató hüvelyből. Sajnos nagyon gyakori a levegős “rángatós” kiszedőknél. Utánna mi mentünk, és kiszedtük simán 🙂Renault master 2.2 dci, Motorkód G9U. Ez a látvány fogadott 250 km vezetés után, mikor kiértünk a helyszínre 🙂 Porlasztó úgy volt belerohadva, hogy ilyent még sosem láttam. De lehet Ön sem 🙂 A kép magáért beszél. Mondanom sem kell, hogy kiszedtük, de darabokban 🙂Kiszedett berohadt porlasztók. ( 2 db kakukk tojás is van a képen 🙂Multicar injektor kiszerelés. 3.0 HPI iveco motorral van szerelve.Renault trafic 2.0 dci injektor kiszerelés hidraulikus célszerszámmal. A hegesztést a porlasztón NEM mi csináltuk. Levegős “kirángatóval” próbálták, de csak tönkre tették a porlasztót vele, és ezután össze vissza hegesztették. 1 teljes munkanapot rászántak, de kidobott idő volt. Elhívtak minket, és kivettük mind a kettő injektort. 17.5 tonnánál indult meg az egyik porlasztó ! A gyári gyenge minőségű “célszerszám” már 16.5 -17 tonna környékén megésrül, leszakad róla a menet. Méregdrága de nem a gyakorlathoz tervezték. Egy felkészületlen csapat ilyenkor már elsétált volna, mert nem tudják kiszedni. Amivel mi húztuk ki, sértetlenül kibírta ezt a hatalmas húzóerőt ! Ez a különbség a kezdők és profik között 🙂Renault trafic 2.0 dci injektor kiszerelve. Látható a helye még takarítás előtt. Rengeteg rozsda van a hüvelyben. A helyét teljesen fémtisztára kitakarítottuk !!! Az égéstérbe SOSEM kerül szennyeződés. Sem a munka folyamán, sem a takarítás során. Ez az egyik alapelvünk, óriási hangsúlyt fektetünk rá ! De több képeinken láthatják a porlasztókat is rávaló menetes kupakokkal védjük és minden nagynyomású részt ahol szennyeződés kerülhet a befecskendező rendszerbe !!!Mercedes A osztály, Viano injektor kiszerelés. 1.7 motor. Kifújt két porlasztó. 3.5 tonna húzóerővel húztuk és sikeresen megindult a porlasztó.Opel Vivaro injektor kiszedés. Sok sok darabban jöttek ki. Ennél a típusnál gyakran 15-18 tonna húzóerőre van szükség az injektorok kiszereléséhez. Ezt csak hidraulikus célszerszámokkal lehet elérni. Levegős “kirángatók” teljesen esélytelenek. Mi hidraulikus kihúzónk 24 tonnáig tud húzni. Ez messze felülmúlja a gyári “játék” kategóriás kiszedőket 🙂Renault Trafic 2.0 dci új injektorok beszerelve. Kiszedés után a tőlünk vásárolt új porlasztókat be is szereltük az ügyfélnek. Piezzós Bosch porlasztó 445 115 007 cikkszámú. Látható a képeken, hogy mindent menetes kupakokkal védünk a szennyeződésektől. Munkáim folyamán az égéstérbe, és porlasztókba szennyeződés GARANTÁLTAN NEM kerül !!!Opel vivaro 1.9 dci porlasztócsúcs mind kiszerelve.Opel vivaro 1.9 dci porlasztócsúcs kiszedése. 2-3 hétig fontolgatta a tulajdonos, hogy kihívjon e minket. Kétszer úgy döntött, hogy más olcsó helyi “csapatoknak” szól. Fél napot eljátszottak vele, majd feladták. Valami pneumatikus levegős kiszedővel próbálták, de meg sem mozdította az injektort. Majd a műhelyt bízta meg, hogy ők szedjék ki. 2-3 hétig állt az autó és próbálkozás próbálkozást követett….sikertelenül. Végül teljesen feladták és szóltak nekünk. Másnap kimentünk és 30 perc alatt megoldottuk a porlasztócsúcs kiszedést. Majd ki is takarítottuk mindegyik porlasztó helyét fémtisztára, és tűzkarikákat is kiszedtük ! Az ügyfél azt mondta, hogy már a legelső nap ki kellett volna minket hívni, mert így sokat állt az autója, nem tudott dolgozni, sok pénzt veszített. Nagyon gyakori eset, hogy ami először drágának tűnik, az sokkal olcsóbb lett volna a végére.. 🙂Opel vivaro 2.0 cdti motorból injektor kifúrásOpel vivaro 2.0 cdti motorból injektor kifúrás. Látható hogy az 1-es hengernél a porlasztót eltörték. Mire kihívtak minket ez a látvány fogadott. Első csapat akit hívtak, letörte a porlasztóról a menetet és elsétáltak ! Aztán hívtak valakit, aki a hengerfej síkjában eltörte az injektort, majd feladta. Gyári márkás kiszedője volt neki. De az ilyen esetre a gyári professzionálisnak hirdetett szerszám sincsen felkészítve !!! Mi folytattuk és kiszedtük a porlasztót. 1 óra múlva már pakoltunk össze, mert készen voltunk a munkával. Az autó gazdája rendkívüli módon elégedett volt, és nem győzött hálálkodni, hogy megmentettük egy jelentős költséggel bíró hengerfej “szétveréstől” 🙂Peugeot 807 / Citroen C8 / Fiat Ulysse / Lancia Phedra 2.0 HDi 16V és 2.2 HDi 16V motorból injektor kiszerelés után. Helyét minden esetben fémtisztára kitakarítjuk, tűzkarikát kiszedjük és a fészket is megtisztítjuk.Peugeot 807 / Citroen C8 / Fiat Ulysse / Lancia Phedra 2.0 HDi 16V és 2.2 HDi 16V motorból injektor kifúrás. A képen látható, hogy a 4-es hengerbe beletörték az injektort !!! Az autót megvették porlasztó hibásan, mondván, hogy “csak tegyenek bele” egy másikat és üzemképes az autó. Majd a műhelyben szembesültek vele, hogy ebbe bizony valaki már beletörte a porlasztót. Szóltak nekünk és szakszerűen kiszedtük az eltört porlasztót is. Hengerfej és motor NEM sérül, égéstérbe szennyeződés garantáltan NEM kerül !!!Opel Agila 1.3 multijet motor (Fiat motor egyébként) Beletört izzítógyertyát kiszedtük. Hengerfej nem sérül. A menet a gyári marad. Égéstérbe forgács és piszok GARANTÁLTAN NEM kerül !!!Opel Agila 1.3 multijet motor (Fiat motor egyébként) Beletört izzítógyertya. Ezt kell kifúrnunk. Leggyakrabban a hatlap és a menet közötti rész eltörik, és ráadásul a közepéből lóg ki egy vékony szál is. Nem okoz problémát, kiszedjük a törött izzítógyertyát ebből a típusból is.Nissan primastar 2.0 motorból törött injektor kiszedése. Eddig jutottak előttünk ! Levegős kiszedő elég elterjedt mostanában, de ennek örülünk mert munkát ad 🙂 Gyakran eltöri és tönkre teszi a meneteket a porlasztón. Fenti eset ilyen. 2 porlasztót eltört és nem akarták tovább barkácsolni, kihívtak minket, és kiszedtük az eltört porlasztócsúcsokat.Subaru törött izzítógyertya kifúrás kiszedés. Nagyon gyakori eset, hogy subaru boxer motorba beletörik az izzítógyertya. Ezúttal szerencsénk volt 4-ből 1 tört bele. De pont elég ez is 🙂 Elhozták a kiszerelt motort és kifúrtuk szépen. A hengerfejben lévő menet NEM sérül, és az égéstérbe garantáltan NEM kerül szennyeződés.Subaru izzítógyertya. Érdekes típus, mert több lépcsős. Általában nem szokott lépcsős lenni. Kicsit odafigyelősebbé teszi a munkát, de nem volt probléma, megoldottuk 🙂
Na ilyent NE csináljanak !!!! Ez a látvány fogadott minket Peugeot 807 / Citroen C8 / Fiat Ulysse / Lancia Phedra 2.0 HDi 16V és 2.2 HDi 16V típusokba való motornál. Nem tudták kiszedni a porlasztókat és célszerszámok hiányában eltörték a vezérműtengely házat mindenhol ahol csak tudták 🙂 Ha egyből kihívnak minket, erre nem került volna sor ! Természetesen mondanom sem kell, kiszedtük maradéktalanul az összes injektort.