Izzítógyertya kifúrás

Beletört izzítógyertya kiszedés, kifúrás hengerfej levétele nélkül

Hengerfej levétele nélkül végzünk  beletört eltört izzítógyertya kifúrást, kiszedést,kiszerelést. Kizárólag CSAK már eltört izzítógyertya kifúrást végzünk !

Az égéstérbe 100 % semmi szennyeződés nem kerül a munka folyamán !

CSAK saját telephelyünkön végzünk eltört izzítógyertya kifúrást,kiszedést,kiszerelést !

Kérem próbálják meg kiszedetni őket, és ha beletört akkor szóljanak. Beletört izzítógyertyákkal foglalkozunk csak. A beletörésért nem az Ön szerelője a hibás, mert nem Ő törte bele, hanem csak épp nála tört el. Az autógyártók a “hibásak”, mert annyira vékony falú és hosszú izzítógyertyákat terveztek.

Ha esetleg nem próbálják meg kitekerni őket, elhozhatják az alábbi típusokat, de ha “csak 15 perces kitekerem-betekerem”-ről van szó, akkor is minimum 1 db eltörtnek az árát kell, hogy felszámoljak. Ezt előre telefonban hangsúlyozottan is elmondom, minden egyes esetben.

Sokan kérdezik miért van ez így. Azért mert 1 autót tudok egy napra elvállalni, és mivel meg sem próbálták kitekerni Önök, akkor nem lehet kiszámolni előre, hogy 15 perc lesz a munka, vagy teljes nap. És én más speciális esetet ezért az előre ki nem számolható “15 perc” miatt nem vállaltam el. Köszönöm, hogy megérted és elfogadod ezt.

Az alábbi típusokból vállalunk már eltört izzítógyertya kifúrást, amiben nagy tapasztalatunk van:

Típus Lökettérfogat Beletörés esélye Megjegyzés
  • Fiat ducato 2.3 Jtd
 2.3 Igen gyakori, hogy beletörik az izzítógyertya.

99.9 %-ban mindig kitudjuk szedni az eltört izzítógyertyát. Hengerfej menete gyári marad, nem sérül !!!

Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. Égéstérbe szennyeződés NEM kerül ! Hengerfej menete gyári marad, nem sérül !

  • Iveco Daily
  • Fiat Ducato
  • Citroen Jumper
  • Peugeot boxer
3.0 Jtd/ Hpi  Igen gyakori, hogy beletörik az izzítógyertya.  Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. Égéstérbe szennyeződés NEM kerül ! Hengerfej menete gyári marad, nem sérül !
  • Opel
  • Fiat
  • Suzuki
 1.3 Multijet Igen gyakori, hogy beletörik az izzítógyertya.  Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. A hengerfejben a menet NEM sérül, gyári marad.
  • Ford Mondeo
  • Ford Transit

 1.8

2.0

 Ritkán törik el az izzítógyertya.  99.9 %-ban kitudjuk szedni az eltört izzítógyertyát. Hengerfejben a menet nem sérül, gyári marad.
  • Peugeot
  • Ford

1.6 Hdi

1.4 Hdi

 99%-ban mindig csak az izzítógyertya legvége törik bele.  Helyhiány miatt 50-50 %-ban előfordulhat olyan eset, hogy az eltört véget nem lehet kiszedni, ilyenkor sajnos az egész napunk “kárba vész”. Ezért egyenlőre nem tudjuk elvállalni ezeket az eseteket. Köszönöm megértésedet.
  • Ford puma 2.2-es motor
 2.2  Gyakran eltörik, de néha az izzítórúd legvége törik csak le.

Törés típusától függ, de 99 %-ban mindig kitudjuk szedni. Hengerfejben a menet nem sérül, gyári állapotú marad !

Hengerfej és motor kiszerelés egyáltalán nem szükséges. A munkát az autón elvégezzük. Égéstérbe szennyeződés NEM kerül !

  • Mercedes
NEM vállalunk Mercedes izzítógyertya kifúrást és cserét ! Egyáltalán nem vállalunk semmilyen mercedes motorból az izzítógyertya kifúrást és cserét sem.
  • BMW
Gyakori a beletörés 2 féle izzítógyertyával szerelték őket. 106 és 136 mm hosszúval. Mi kizárólag csak a 136 mm hosszút tudjuk kifúrni. Az alap kifúrási áron felül, a szívótorok le és felszerelése miatt 10ezer forint plussz szerelési költséget számolunk fel.
  • Opel
  • Alfa
1.9-es 16 szelepes motor Ritkán törik el, de néha előfordul. Kitudjuk fúrni, de a munka sikeressége nagyban függ az eltörés helyétől, és aztán a belekormolódás mértékétől. Kb. 50-50 % valószínűséggel tudjuk kiszedni ebből a típusól az eltört izzítógyertyát.
  • Grand Voyager
2.5 Ritkán törik el az izzítógyertya.  Az 1-es henger kivételével 99% valószínűséggel kitudjuk szedni az eltört izzítógyertyát.

Típusok amelyekben nagy tapaszlatunk van, eltört izzítógyertya kifúrását illetően:

-Peugeot Boxer 3.0 Hdi

-Citroen Relay 3.0  JTD

-Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot boxer 2.2 Hdi

-Opel 1.3 cdti motorok

-Fiat 1.3 multijet motorok

-Suzuki wagonR 1.3 motorok

-Citroen jumper 3.0 hdi

-Fiat ducato 3.0 hdi

-Ford 1.8 tdci motorok

-Grand Voyager 2.5 crd (1-es henger kivételével)

-Toyota Yaris 1.4 D4D

-Újabb BMW motorok (csak a hosszabbik fajta izzítógyertyával szereltek. 136mm-es izzítógyertya. A 106 mm-es nem tudjuk elvállalni )

Ha nem látja a listában az Ön autóját, hívjon bizalommal. (Mercedes, Japán, Koreai típusokat sajnos nem vállalunk.) Köszönöm megértésed.

 

  •  Beletört izzítógyertya kiszedést a fenti típusokon végre lehet hajtani. Nagyban hozzáférhetőségtől függ:  Izzító gyertya kifúrás
  • Ha nem áll elegendő hely rendelkezésre a fúráshoz, akkor sajnos fizikailag nem kivitelezhető az izzítógyertya kifúrás. De a fenti típusokon megtudjuk oldani.
  • Mercedes motoroknál sajnos nem tudjuk elvállalni az izzítógyertya kifúrást.
  • Japán és koreai motorokból nem vállalunk izzítógyertya kifúrást.
  • Nagyon nagyon ritkán előfordulhat, hogy nem lehet a jelentős koromlerakódás miatt kiszedni az eltört izzítógyertyát. Ilyenkor nincs más hátra, csak a hengerfej levétele. Még nálunk sosem fordult ilyen elő, de volt már nagyon sok “necces” eset amikor még éppen hogy sikerült megoldani 🙂 De hangsúlyozom, hogy előfordulhat ilyen eset is, de nagyon nagyon nagyon ritka. Ebben az esetben, az ügyfélnek nem kell fizetnie semmit ! Ez így elég korrekt, úgy gondolom. 🙂
  • CSAK saját telephelyünkön végzünk izzítógyertya kiszedést,kifúrást !

Ha már  előttünk valaki beletört fúrót,menetfúrót, reszelő nyelet, bármi egyéb szerszámot, ráhegesztettek valamit, vagy tönkretették az eredeti törés állapotát, belefúrtak stb stb, akkor sajnos ebben az esetben EGYÁLTALÁN nem tudjuk elvállalni a munkát.

CSAK saját telephelyünkön végzünk izzítógyertya kiszedést, kifúrást !

Az évtizedek előrehaladtával az autóiparban az izzítógyertyák tervezésének terén is a méretcsökkentés ütötte fel a fejét. Az izzítógyertyáknál a méretcsökentést főleg a falvastagságokban vehetjük észre, míg hossza pedig egyre hosszabb és hosszabb lett. Így egyre nagyobb és nagyobb esélyt adva a beletörés veszélyének.

hosszu izzito gyertya

Sajnos elkerülhetetlen, hogy ha egy motort használnak, akkor idővel az izzítógyertya és a hengerfej közé korom rakódik le. Sok esetben a korom annyira “belesül”, hogy az izzítógyertyát képtelenség épségben kitekerni. Beletörik a hengerfejbe.

Beletört izzítógyertya beletort izzito gyertya

Tapasztalatunk szerint, ha hasonló történik Önnel, mint amit a fenti képen lát, vagyis beletörik az izzítógyertya, akkor a megkönnyíti a munkákat, ha “barkács” módszerekkel nem állnak neki kiszedni. Általában a barkácsolás következménye, hogy tönkreteszik a hengerfejben lévő menetet, vagy ráhegesztenek az izzítógyertyára. Esetleg beletörnek egy fúrót. Eredményt általában nem szoktak vele elérni, csak annyit, hogy a munkákat rendkívül módon megnehezítik, vagy esetlen képtelenné teszik.

Kifúrható izzítógyertya, hengerfej levétele nélkül

 

peugeot 2.0 hdi törött izzítógyertya vég
Peugeot 2.0 hdi törött izzítógyertya vég. Nem “túl rossz” arány. 4-ból 3 vég beletört. De kiszedtük. 2.0 és 2.0 hdi motoroknál mivel annyira elvan dugva az izzítógyertya, ezért a kifúrást csak kiszerelt motornál lehet elvégezni.

Motorjavítást, hengerfej leszerelést nem végzünk.

Eltört izzítógyertya Eltört izzítógyertyák

Javaslatunk beletört izzítógyertya esetén: Célszerszámok hiányában, SEMMIKÉPP ne álljon neki házi módszerekkel pozitív eredményt elérni. Forduljon a megfelelő szakemberhez.

izzito gyertya furas szakszeruen2 Izzító gyertya kifúrás szakszerűen

 

  • A beletört, beleszakadt izzítógyertyát szakszerűen kiszedjük,kifúrjuk (M8x1, M9x1,M10x1)
  • A menetet javítjuk. Ha sérült akkor újra perselyezzük. M8x1, M9x1,M10x1
  • Speciális vékony drótkefével, kitakarítjuk a gyertya fészkét
  • Ha rendelkezésre áll az új izzítógyertya, azt speciális (kerámia) pasztával bekenjük (1400 Celsius fokig hőálló) és beszereljük. A paszta hosszú távon meggátolja, az ismételt korom lerakódást.

Ford 1.8 Tdci izzítógyertya kifúrás
Ford 1.8 Tdci izzítógyertya kifúrás

CSAK saját telephelyünkön végzünk izzítógyertya kiszedést,kifúrást !

BMW E60 törött izzítógyertya kiszerelés kifúrás.
BMW E60 törött izzítógyertya kiszerelés kifúrás. Már 2-3 éves BMW típusok gazdái is gyakran keresnek meg minket. Nagy örömükre megoldjuk az izzítógyertya kifúrást, hengerfej levétele nélkül.
Toyota Yaris 1.4 D4D eltört izzítógyertya kifúrás kiszedés
Toyota Yaris 1.4 D4D eltört izzítógyertya kifúrás kiszedés. A kifúrt izzítógyertya helyére beraktuk az újat. A rézpasztát nem sajnáltuk 🙂 A menet a gyári állapotú maradt. Az arány nem volt túl rossz, 4 izzítógyertyából “csak” 3 tört el. De sikeresen kifúrtuk mind a 3 izzítógyertyát 🙂